En betydande aktör i Norden

Med en tillväxt på nästan 100% från förra året och en fördubbling av omsättningen är Vitamail i färd med att etablera sig som ett ledande företag inom hälsokost i Norden. Och i en klass för sig när det gäller försäljning av abonnemang online.

Med inträde på den danska marknaden, flera framgångsrika produktlanseringar och hela 350 000 aktiva abonnemangskunder blev 2021 ett historiskt år för Vitamail.

En betydande aktör i Norden

Kunderna upplever skillnad

– Vi har satsat mycket på kompetens och resurser på att utveckla hälsoprodukter med hög kvalitet och effekt, som möter kundernas hälsobehov. Och att våra kunder upplever en hälsoeffekt i vardagen är mycket av anledningen till tillväxten, säger Kristoffer Skogsberg, delägare och general manager på Vitamail.

Utöver det starka fokus på produktutveckling har ett betydande arbete även gjorts med logistik- och e-handelslösningar de senaste åren och Vitamail har idag ledande tekniska lösningar som gör det lättare att ta sig in på nya marknader och hantera kundflödet på ett effektivt och bra sätt.

– Våra försäljningskanaler är idag rent digitala. Därför har ett viktigt jobb de senaste två åren varit att optimera och bygga ett starkt team inom e-commerce och kundhantering, säger Skogsberg.

Framgångsformel

Med en kombination av populära varumärken, genom optimerade tekniska lösningar och skickliga proffs lovar 2022 ytterligare tillväxt för Vitamail, och företaget hade även en ökning på 15% under första kvartalet. – Det är otroligt motiverande att så många människor drar nytta och glädje av det vi utvecklar, och vill vara kunder hos oss, avslutar Skogsberg.

Vitamail är ett nordiskt varumärkesföretag med en bred produktportfölj inom de viktigaste kategorierna för hälsokost. Företaget är verksamt i Norge, Sverige, Finland och Danmark, med näthandel som primär plattform.